"گلوله" کتابی است به شدت کوچک و کم حجم. ۳۲ صفحه است. روی جلدش "مجموعه داستان های مینی مال" ذکر شده.

تقریبا هر صفحه اش مربوط به یک داستان است و نویسنده ای مجزا دارد. داستان ها به خوبی انتخاب شده اند و تقریباً هیچ کدام تکراری نبودند. داستان اول تکراری بود و کمی در ذوقم خورد .

"اسدالله امرایی" این داستان ها را خیلی خوب و روان ترجمه کرده است.

یکی از داستان ها را می نویسم:

 

 

ای پدر ما که در آسمانی

لئاندرو اوروینا

 

گروهبان که از خواهر و مادر بچه بازجویی می کرد٬ سروان دست بچه را گرفت و با خود به اتاق دیگر برد.

گفت: بابات کجاست؟

بچه زیر لب گفت: رفته آسمان.

سروان با تعجب پرسید: چی؟ مرده؟

بچه گفت: نه. هر شب از آسمان پایین می آید٬ با ما شام می خورد.

سروان چشم گرداند و درِ کوچکی را در سقف دید.

 

 

نشر مشکی این کتاب را به قیمت ۵۰۰ تومان منتشر کرده (سال ۸۴)...

این کتاب را زمستان امسال بخوانید. در جیب هم جا می شود . (قطع پالتویی؟! )

 

نوشته های مرتبط دیگران:

گل نوشته ها، مجموعه داستان های کوتاه

بوی بارون... صدای بارون

غم‌خاک